Agatha Christie /Roger Acroyd Cinayeti


Agatha Christie severler bilir: bir kere kitaplarına alıştıysanız, bağımlısı olursunuz. Ne şanslıyım ki benim ilk okuduğum Agatha Christie kitabı Roger Acroyd Cinayeti isimli kitabıydı. Almadan önce en başarılı Christie kitabını okumak için internete şöyle bir baktığımda çoğu kişinin bu kitabı önerdiğini gördüm. Tabi ki hemen aldım. Gerçekten Roger Acroyd Cinayeti, Agatha Christie'nin ne kadar iyi bir polisiye yazarı olduğunu kanıtlayan bir kitap. Okumadan önce iyi bir kitap olduğunu biliyordum fakat okurken kendi kendime sesli şekilde şaşırdığım ve hayrete düştüğüm zamanlar oldu. Kitabı bitirdiğimde "sen neymişsin be Agatha" derken aynı zamanda Poirot'ada(Puaro diye okunuyor) çoktan hayran kalmıştım =) Daha önce bahsettiğim gibi blogum başlığındaki Gri Hücreler'de Poirot'un sözlüğünden geliyor =) Siz kitabı okurken hangi birine hayran kalacağınızı şaşıyorsunuz; müthiş dedektif Hercule Poirot'a mı yoksa kitabın müthiş yazarı Agatha Christie 'ye mi diye! Zaten Christie'nin sıradan bir kadın olduğunu düşünmüyorum. Hayatında yaşadığı bir çok şey gizemli ve şaşırtıcı olayların kitaplarına da yansıdığını düşünüyorum.
Hepsini  daha okuyamamış olsam da gerçekten  okuduklarım arasından çoğunu önerebilirim. Bu arada Roger Acroyd Cinayeti ,tüm zamanların en iyi 100 polisiye kitabında ilk beştedir. Hercule Poirot'da roman dedektifleri arasında en iyilerde bulunuyor. Elbette Holmes'dan daha iyi değildir dediğiniz duyar gibiyim. Kıyaslama yapamayacağım çünkü hiç Holmes macerası okumadım. Umarım en kısa zamanda okuyabilirim. Yine de eminim ki Poirot'un yeri benim için hep özel olacak=)
Bu arada Agatha Christie'nin tüm polisiye kitaplarında  Poirot yok. Onun yerine Marple gibi olaya müdahale eden kişilerde oluyor fakat hiç bir zaman Poirot'un olduğu kitaplardaki tadı bana veremiyor. Yine de onlara da şans tanımak gerekiyor. 

Yorumlar

Popüler Yayınlar