Paylaşılamayan Kadın:Tomris Uyar

Ne yalan söyleyeyim kendisini çok iyi tanımıyorum fakat ilgimi çeken bir hikayesine denk geldim.Elbette onun peşinden koşan şairleri es geçmemek lazım. Sizinle de paylaşmak isterim:


Üç Şair Bir Kadın:
2003'te vefat eden Tomris Uyar Türk öykü yazarı ve çevirmeniydi.Edip Cansever, Tomris Uyar'a platonik aşık olmakla beraber her yıl mart'ın 15'inde ona şiirler yazardı. Tomris Uyar ise Edip Cansever için şunları söylemişti zamanında:
''Sevgililik ya da aşk duygusu zamanla yara alabiliyor, örselenebiliyor, bitebiliyor. Bitmeyen tek aşkın gerçek ve lirik bir dostluk olduğunu Edip Cansever öğretti bana."

Tomris Uyar'ın aşk hayatındaki bir diğer önemli isim Cemal Süreya'dır.Tanıştıkları dönemde ikisi de evliydi ve sırf aşkları için eşlerinden boşanarak sevgili oldular. Tomris Uyar, kocası ve çocuğunun babası Turgut Uyar dışında, aşkları üzerine pek az şey söyledi; neredeyse bu konularda hemen hiç yazmadı.Cemal Süreyya ile olan ilişkisi sorulduğunda, şöyle demişti bir keresinde: “Beni bıraktı ama rahat edemedi. Ona göre bana sahip olunamazdı. ‘Senden ayrıldığım anda, senin hakkında, hikâyen hakkında sevdiğimi belirtecek hiçbir şey söylemeyeceğim; benim ağzımdan kimse duymayacak’ dedi ve doğrusu hiç yazmadı.”

Onun aşıkları arasında sanırım en şanslısı Turgut Uyar'dır. Kendi deyimiyle ''uzaktan sadece hayalini kurmaktansa, yanındaki gerçek mutluluğu kelimelendiremese de olur bahtlılığı''  onunki.
Turgut Uyar şu dizeleri yazmıştır  karısına:

Herkes seni sen zanneder.

Senin sen olmadığını bile bilmeden,

Sen bile

Seni ben geçerken

Derim ki,

Saati sorduklarında;

Onu ''O'' geçiyordur

Kimse anlam veremez.

Tamir ettirmedin gitti derler şu saati.

Ettirmek istiyor musun demezler.

Bir bozuk saattir yüreğim, hep sende durur.

Zamanı durdururum yüreğimde,

Sensiz geçtiği için,

Akrep yelkovana küskündür.

Şu bozuk saat çalışsa benim için ölümdür.

Bil ki akrep yelkovanı geçerse,

Atan bu yüreğim durur.

Bırak bozuk kalsın, hiç değilse

Bir bozuk saattir yüreğim, hep sende durur.

Tomris ise Turgut Uyar'ı böyle anlatıyordu; "Turgut, her an elinden kaçıracakmış gibi gereksiz bir kaygıyla yıpranacak; ben de hiçbir rekabetin söz konusu olmadığı bir alanda, boyuna birinci seçilmekten yorulacaktım."







Yorumlar

Popüler Yayınlar