SERENAD -Zülfü Livaneli




Bu kitabı çok satılanlarda bulunması ve internette fazlasıyla önerilmesi üzerine satın aldım. Açıkçası başta bu kadar iyi olabileceğini tahmin edememiştim. Gerçekten birkaç sayfa okumaya başladıkça kitap sizi sarmaya başlıyor ve ileriki bölümlerinde elinizden bırakamaz oluyorsunuz. Kitabı hemencecik bitirdim fakat bitmemesini de ne kadar istedim bilemezsiniz.

    Kitabın konusundan biraz bahsedecek olursak Maya Duran baş karakterimiz. Bir anne aynı zamanda çalışan bir kadın. Eşinden boşanmış olan bu kadının ergenliğe girmek üzere olan bir de oğlu var. Sıradan hayatı bu şekilde devam ediyor ve günümüz şartlarında yaşayan dul bir kadının aynı zamanda bir annenin klasik çabalarına şahit oluyorsunuz. Asıl olay, bir gün Maya'nın hayatına giren konuk profesörün hikayesiyle başlıyor. Maya zamanla , profesörden tarihin yaşattığı acımasızlıkları ve 60 yıldır süre gelen bir aşkın içinde buluyor kendini.

  Livaneli'ye bu kitabından sonra hayranlığım bir kez daha arttı. Tarihten ve yahudi katliamından bahsederken nasılda hikayeleştirmiş öyle! Roman öyle akıcı ki okumaya doyamıyorsunuz, bazı bölümlerinde ise hikaye size empati kurmanızı sağlıyor. Bir bakıyorsunuz kendinizi ağlarken buluyorsunuz.  Hikayeyle birlikte tarihi araştırmaya başladım. Daha öncesinde nazileri araştırmıştım zaten fakat bu kitapla birlikte bilmediğim yeni şeylerde öğrendim. Tarihe ilgi duymayanların gözü korkmasın kesinlikle! Kitabın öyle bir ilerleyişi var ki sevmeyenlerde bile ilgi uyandıracağına eminim. Irkçılığın verdiği sebebiyetler ve eziyetlere bir kez daha tanık olarak nefret ediyorsunuz. Kitabı daha okumamışlar için kesinlikle tavsiye ediyorum.

Yorumlar

Unknown dedi ki…
Bu kitaba bi' önyargım var kıramadığım. Yakın zamana kadar bu önyargım tüm Türk yazarlara karşı vardı. Okuyacaklar listeme alayım, son sıralardan belki zamanlara ön sıralara gelir :)
CheDolceSogno dedi ki…
Evet bazı kitaplara veya yazarlara karşı ön yargı oluşabiliyor. Ama emin olun okuduğunuza pişman olmazsınız.=)

Popüler Yayınlar